Με τις αλλαγές που θα πραγματοποιηθούν το 80% σημερινών δεξιοτήτων δεν θα υπάρχουν πλέον. Αυτό θα έχει ως συνέπεια μαζική ανεργία και κοινωνική αναταραχή. Οι εντάσεις από την αναπόφευκτη αλλαγή θα είναι τέτοιας έντασης, που τα σημερινά εργαλεία για την αντιμετώπισή της μοιάζουν αδύναμα. Ζητήματα ηθικής, εκπαίδευσης, μονοπωλιακής κυριαρχίας των ολίγων είναι μερικά από τα προβλήματα που καλείται να προβλέψει και να εφεύρει η οργανωμένη κοινωνία..''
ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΝΤΑΙ : Α.ΓΚΟΛΤΣΟΣ,Α. ΚΡΗΤΙΚΟΣ, Γ.ΚΟΚΚΑΛΑΣ Ζ.ΛΑΛΛΗ , ΕΛΙΣΑΒΕΤ ΚΟΤΖΙΑ, ΛΩΡΑ, Γ. ΜΕΙΜΑΡΟΓΛΟΥ, Ε. ΣΤΙΚΑ, OTINANISM, , ΦΡΑΓ.ΚΟΣ,Π. ΚΑΡΒΟΥΝΗΣ, Α. ΔΡΥΜΙΩΤΗΣ ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΟΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ: Β.ΒΑΡΣΟΣ, Μ.ΦΙΛΙΠΠΙΔΗΣ, ROSANIMARIA, Μ.ΓΕΩΡΓΙΟΥ,I.ΑΒΡΑΜΙΔΟΥ Β. ΦΡΑΝΤΖΟΛΑΣ FREE LANCE:Ε.ΒΑΡΔΑΚΑΣ... ΚΑΙ Ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΛΥΝΟΣ ΠΟΥ ΕΦΥΓΕ 29/5/2013, Ο ΑΝΤΟΝΙΧ-ΑΝΤΩΝΗΣ ΧΑΤΖΗΓΙΑΚΟΥΜΗΣ-ΠΟΥ ΕΦΥΓΕ 18/4/2015 και ο ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ ΤΣΑΝΤΙΛΗΣ ΠΟΥ ΕΦΥΓΕ ΤΟ ΑΥΓΟΥΣΤΟ 2021
Thursday, September 28, 2017
'' Η εκπαίδευση στην ψηφιακή εποχή'' Των Κωνσταντίνου Αξαρλόγλου¹ και Αντώνη Τριφύλλη² ''FORTUNE''
Με τις αλλαγές που θα πραγματοποιηθούν το 80% σημερινών δεξιοτήτων δεν θα υπάρχουν πλέον. Αυτό θα έχει ως συνέπεια μαζική ανεργία και κοινωνική αναταραχή. Οι εντάσεις από την αναπόφευκτη αλλαγή θα είναι τέτοιας έντασης, που τα σημερινά εργαλεία για την αντιμετώπισή της μοιάζουν αδύναμα. Ζητήματα ηθικής, εκπαίδευσης, μονοπωλιακής κυριαρχίας των ολίγων είναι μερικά από τα προβλήματα που καλείται να προβλέψει και να εφεύρει η οργανωμένη κοινωνία..''
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Αγαπητέ Αντώνη,
ReplyDeleteΔιάβασα το άρθρο και θα ήθελα να επισημάνω τα εξής:
1. Η βιομηχανική επανάσταση υπήρξε βίαιη στην Ευρώπη, όχι όμως και στην Αμερική. Στην πρώτη λόγω ενός παγιωμένου ταξικού συστήματος εμφανίστηκε ως αδιέξοδο για τα χαμηλά κοινωνικά στρώματα. Στην δεύτερη παρουσιάστηκε σαν ευκαιρία – the American dream μια νέα υπέρτερη αξία Ο αμερικάνος χειρώναξ θεωρούσε τον εαυτό του πετυχημένο αν βελτίωνε την παραγωγικότητα με κάποια τεχνολογική εξέλιξη και ακόμα περισσότερο αν έπαυε να είναι χειρώναξ. Αυτή η αξία είχε ως συνέπεια την επανάσταση στο εκπαιδευτικό σύστημα με τη δημιουργία των τεχνικών κολλεγίων. Επίσης αυτή η αξία έφερε κοντά τους καινοτόμους με τους επενδυτές, τον Tesla με την Westinghouse.
2. Σήμερα τα δίκτυα μας εξασφαλίζουν απομακρυσμένη επικοινωνία μεταξύ ανθρώπων με ανθρώπους, μηχανές με μηχανές , μηχανές με ανθρώπους και τέλος πρόσβαση των ανθρώπων στη γνώση
3. Με βάση τα ανωτέρω θεωρώ ότι το ζήτημα της τεχνολογικής εξέλιξης έχει τις ακόλουθες προτεραιότητες
Α. Εξάπλωση της αξίας ότι μόνο οι άνθρωποι που εργάζονται καινοτομώντας θα ευημερήσουν
Β. Η γνώση υπάρχει στα δίκτυα και πρέπει να αξιοποιείται και να διευρύνεται από όλους
‘Οσο για τα πανεπιστήμια αυτά θα υποχρεωθούν να ακολουθήσουν και μέχρι τότε ας κάνουν καλύτερα τις σπουδές βάσης (μαθηματικά, φυσική, χημεία, ιστορία, γλώσσες κλπ) που τις εγκαταλείπουν με πρόσχημα την προσαρμογή στις τεχνολογικές εξελίξεις.
Ντίνος
Πολύ σωστά. Συμφωνώ σε όλα. Εκείνο όμως που δεν ξέρω είναι από τώρα και στο ξής. Ηδη στα πρώτα σπάργανα του ψηφιακού άλματος και των δικτύων οι αντιστάσεις εκδηλώνονται με την αντίδραση στις εκλογές. Τραμπ, Μπρεξιτ, Γερμανια μεγάλο ποσοστό προσέρχεται από αυτά τα στρωματά. Τι θα γίνει όμως αν η ταχυτάτη εξέλιξη ξεπεράσει την δυνατή προσαρμογή της εκπαίδευσης? Η Ε.Ε. έχει συνειδητοποιήσει το πρόβλημα και σου στέλνω ενα μέιλ που μου έστειλαν. Τίποτε δεν είναι δεδομένο. Σίγουρα όποια κοινωνά αντιδράσει πιο γρήγορα ίσως γλυτώσει τους μεγάλους κραδασμούς
Delete