Thursday, September 28, 2017

'' Η εκπαίδευση στην ψηφιακή εποχή'' Των Κωνσταντίνου Αξαρλόγλου¹ και Αντώνη Τριφύλλη² ''FORTUNE''






''Πριν λίγους μήνες, στο Νταβός, παρουσιάστηκε η ετήσια έρευνα για τις προκλήσεις της επόμενης δεκαετίας. Η έρευνα διεξάγεται με την συμμετοχή εκατοντάδων ανώτατων στελεχών επιχειρήσεων και αποτυπώνει τους κινδύνους που ανιχνεύουν για την οικονομία σε βάθος δεκαετίας. Στην τελευταία έρευνα, υπ’ αριθμόν ένα κίνδυνος κατετάγη η μετάβαση στην ψηφιακή εποχή. Η ρομποτική, η τεχνητή νοημοσύνη, η τεχνολογία 3D και το λεγόμενο «Ίντερνετ των πραγμάτων» (Internet of things) θα προκαλέσουν τέτοιες ανατροπές, που παρόμοιές της έζησε η ανθρωπότητα με την βιομηχανική επανάσταση. Μόνο που αυτήν φορά θα είναι πιο ‘’βίαιες’’ και πιο οδυνηρές.
Με τις αλλαγές που θα πραγματοποιηθούν το 80% σημερινών δεξιοτήτων δεν θα υπάρχουν πλέον. Αυτό θα έχει ως συνέπεια μαζική ανεργία και κοινωνική αναταραχή. Οι εντάσεις από την αναπόφευκτη αλλαγή θα είναι τέτοιας έντασης, που τα σημερινά εργαλεία για την αντιμετώπισή της μοιάζουν αδύναμα. Ζητήματα ηθικής, εκπαίδευσης, μονοπωλιακής κυριαρχίας των ολίγων είναι μερικά από τα προβλήματα που καλείται να προβλέψει και να εφεύρει η οργανωμένη κοινωνία..''




2 comments:

  1. Αγαπητέ Αντώνη,

    Διάβασα το άρθρο και θα ήθελα να επισημάνω τα εξής:

    1. Η βιομηχανική επανάσταση υπήρξε βίαιη στην Ευρώπη, όχι όμως και στην Αμερική. Στην πρώτη λόγω ενός παγιωμένου ταξικού συστήματος εμφανίστηκε ως αδιέξοδο για τα χαμηλά κοινωνικά στρώματα. Στην δεύτερη παρουσιάστηκε σαν ευκαιρία – the American dream μια νέα υπέρτερη αξία Ο αμερικάνος χειρώναξ θεωρούσε τον εαυτό του πετυχημένο αν βελτίωνε την παραγωγικότητα με κάποια τεχνολογική εξέλιξη και ακόμα περισσότερο αν έπαυε να είναι χειρώναξ. Αυτή η αξία είχε ως συνέπεια την επανάσταση στο εκπαιδευτικό σύστημα με τη δημιουργία των τεχνικών κολλεγίων. Επίσης αυτή η αξία έφερε κοντά τους καινοτόμους με τους επενδυτές, τον Tesla με την Westinghouse.

    2. Σήμερα τα δίκτυα μας εξασφαλίζουν απομακρυσμένη επικοινωνία μεταξύ ανθρώπων με ανθρώπους, μηχανές με μηχανές , μηχανές με ανθρώπους και τέλος πρόσβαση των ανθρώπων στη γνώση

    3. Με βάση τα ανωτέρω θεωρώ ότι το ζήτημα της τεχνολογικής εξέλιξης έχει τις ακόλουθες προτεραιότητες

    Α. Εξάπλωση της αξίας ότι μόνο οι άνθρωποι που εργάζονται καινοτομώντας θα ευημερήσουν

    Β. Η γνώση υπάρχει στα δίκτυα και πρέπει να αξιοποιείται και να διευρύνεται από όλους



    ‘Οσο για τα πανεπιστήμια αυτά θα υποχρεωθούν να ακολουθήσουν και μέχρι τότε ας κάνουν καλύτερα τις σπουδές βάσης (μαθηματικά, φυσική, χημεία, ιστορία, γλώσσες κλπ) που τις εγκαταλείπουν με πρόσχημα την προσαρμογή στις τεχνολογικές εξελίξεις.



    Ντίνος

    ReplyDelete
    Replies
    1. Πολύ σωστά. Συμφωνώ σε όλα. Εκείνο όμως που δεν ξέρω είναι από τώρα και στο ξής. Ηδη στα πρώτα σπάργανα του ψηφιακού άλματος και των δικτύων οι αντιστάσεις εκδηλώνονται με την αντίδραση στις εκλογές. Τραμπ, Μπρεξιτ, Γερμανια μεγάλο ποσοστό προσέρχεται από αυτά τα στρωματά. Τι θα γίνει όμως αν η ταχυτάτη εξέλιξη ξεπεράσει την δυνατή προσαρμογή της εκπαίδευσης? Η Ε.Ε. έχει συνειδητοποιήσει το πρόβλημα και σου στέλνω ενα μέιλ που μου έστειλαν. Τίποτε δεν είναι δεδομένο. Σίγουρα όποια κοινωνά αντιδράσει πιο γρήγορα ίσως γλυτώσει τους μεγάλους κραδασμούς

      Delete