''Η "άρση του καμποτάζ" -το άνοιγμα της αγοράς κρουαζιέρας-, ήταν μια
μνημονιακή υποχρέωση της Ελλάδας, αλλά και μια από τις πιο αυτονόητες
μεταρρυθμίσεις που χρειαζόταν η ελληνική οικονομία. Η χώρα μας, ένας από
τους δημοφιλέστερους τουριστικούς προορισμούς του κόσμου, διαθέτει και
ένα εξαιρετικά ελκυστικό προϊόν για την αγορά της κρουαζιέρας: Χιλιάδες
χιλιόμετρα ακτών, εκατοντάδες νησιά, ασφαλείς και φιλόξενες θάλασσες. Το
17% των αφίξεων της ευρωπαϊκής αγοράς το 2011
γίνονταν, πράγματι, στα περίπου 40 ελληνικά λιμάνια που υποδέχονται
κρουαζιερόπλοια. Ποιο ήταν το πρόβλημα; Το μερίδιο της χώρας στην
ευρωπαϊκή αγορά σε επίπεδο τζίρου την ίδια χρονιά δεν ξεπερνούσε το 4%.
Η Μεσόγειος σήμερα είναι η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά για την κρουαζιέρα διεθνώς, με τζίρο που φτάνει τα 12 δισ. ετησίως. Το ερώτημα είναι εύλογο: Δεν θα μπορούσε να διεκδικήσει ένα πολύ μεγαλύτερο μερίδιο αυτού του τζίρου η Ελλάδα;..''
No comments:
Post a Comment