Sunday, September 21, 2014

ΔΗΜΟΣΘΕΝΗ ΤΣΑΝΤΙΛΗ ''ΜΙΑ ΗΠΕΙΡΟΣ Σ' ΕΝΑ ΝΗΣΙ'' ΜΟΥΣΕΙΟ ΦΤΣΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ


 Δήλωση πρώτη: χωρίς να έχω καμία σχέση αίματος με την Κρήτη, αισθάνομαι για το νησί το δέσιμο που αισθάνονται οι Κρήτες για αυτό και την νοσταλγώ τόσο ώστε να είναι οδυνηρή η παρατεταμένη απουσία μου από εκεί.


Δήλωση δεύτερη: τον Δήμο Τσαντίλη που υπογράφει το βιβλίο «Κρήτη: μια ήπειρος σε ένα νησί» δεν τον γνωρίζω προσωπικά αλλά στο πόνημά του αναγνώρισα τόσο αγαπημένους τόπους (Ροδάκινο, Αγιο Παύλο...) όσο και φωτογραφίες από δουλειές φίλων βιολόγων που ειδικεύονται σε διάφορα πεδία.

Υπό το φως των παραπάνω δηλώσεων θα μπορούσε κανείς να πει ότι το συναισθηματικό δέσιμό μου με το νησί και τους ανθρώπους του δεν με καθιστά τον αντικειμενικότερο κριτή του βιβλίου. Αυτόν τον φόβο είχα και εγώ όταν το πρωτοπήρα στα χέρια μου. Για αυτό και το παίδεψα πολύ. Το διάβασα και το ξαναδιάβασα με την αυστηρότερη ματιά που μπορούσα να διαθέσω. Και το βιβλίο με νίκησε! Με γοήτευσε όπως με γοητεύει και το νησί που είναι πράγματι μια ήπειρος με ψηλά βουνά και εύφορες πεδιάδες και οροπέδια, με μικροκλίματα που φιλοξενούν μοναδικά είδη, με μικρά δορυφορικά νησιά
...

Βιβλία - science - Το Βήμα Online

No comments:

Post a Comment