Monday, May 9, 2016

Τριφύλλης Αντώνης '' Ντετερμινισμός, χάος ή τυχαιότητα στην πολιτική'' ''ΤΟ ΒΗΜΑ''

«Τα πράγματα είναι όπως είναι. Και θα γίνουν όπως θα γίνουν».

Ο εκατοντάχρονος που πήδηξε από το παράθυρο κι εξαφανίστηκε.
'' Αν και νεότερος, κάπως έτσι αισθάνομαι όταν παρακολουθώ τις πιρουέτες στην πολιτική σκηνή των θεάτρων που φτιάχνουμε και χαλούμε. Η απόλυτη ηρεμία με την οποία αντιμετωπίζει ο πρωταγωνιστής του βιβλίου τα σουρεαλιστικά, γεμάτα εκπλήξεις γεγονότα που διατρέχουν την προσωπική ζωή του και την πολιτική ζωή της εποχής του είναι η ηρεμία που μας προσφέρει το Κισμέτ. «Ουδεμία έκπληξη» λέει ο Σαββόπουλος. Οι καρβουνιαραίοι-γεγονότα ακολουθούν τον δρόμο τους, επιβεβαιώνοντας την αδυναμία του ανθρώπου να προβλέψει τις εξελίξεις, οι οποίες ακολουθούν την πορεία με βάση την τυχαιότητα. Το τυχαίο, ως κανόνας της ύπαρξης.

Στην προσπάθεια λοιπόν να ερμηνεύσω, καταφεύγω σε διάφορα «εργαλεία». Αλλοτε δανεικά από τη λογική, άλλοτε από την Ψυχιατρική. Αλλοτε από την ποίηση. Αλλοτε από την Ιστορία. Αυτή τη φορά δοκιμάζω τη Χημεία και τη Φυσική. Γιατί τα ανεξήγητα συνεχίζονται εδώ και ενάμιση χρόνο μέρα τη μέρα. Ας με συγχωρήσουν οι αναγνώστες για το στρυφνό αυτής της προσπάθειας και οι ειδήμονες για τυχόν αυθαιρεσίες. Αλλά έχω σηκώσει τα χέρια ψηλά ακούγοντας το «Κάτω οι διαλεκτικές των τεχνικών της εξουσίας», από πολλές μεριές στην Ελλάδα και στα ξένα.'' 

2 comments:

  1. Αγαπητέ μου Αντώνης Καλημέρα,

    Πολύ ωραίο το άρθρο.
    Γνωρίζω πολλούς Έλληνες που ζουν στην Ελλάδα και έχουν
    πολύ καλή παιδεία, επιστημονική και πολιτική.

    Αλλά διαβάζω σταθερά τον εξής, ευτυχώς μου τα στέλνει.
    τον Αντώνη Τριφύλλη.

    Συμπληρωματικά δύο σκεψεις.
    Στην Ελληνική γλώσσα, το χάος χαίνει, το κενό κενώνεται και η Άβυσσος βαθαίνει.
    Οι λέξεις σηματοδοτούν μορφές κίνησης. Θα ήταν υπερβολή να αναφέρω τωρα τις μορφές κίνησης
    που εξηγεί ο Αριστοτέλης στα Τοπικά και αλλού, και τότε θα καταλάβουμε πλήρως
    το νόημα των ουσιαστικών αυτών.

    Μετά ήρθε ο Ορθόδοξος Μεσογειακός Χριστιανισμός και "τίναξε" κυριολεκτικά
    όλο το περιεχόμενο της "κίνησης" και της ζωής, της ανθρώπινης ιστορίας
    και δημιουργίας "δήμος-έργον", στον αέρα.Αγαπητέ μου Αντώνης Καλημέρα,

    Πολύ ωραίο το άρθρο.
    Γνωρίζω πολλούς Έλληνες που ζουν στην Ελλάδα και έχουν
    πολύ καλή παιδεία, επιστημονική και πολιτική.

    Αλλά διαβάζω σταθερά τον εξής, ευτυχώς μου τα στέλνει.
    τον Αντώνη Τριφύλλη.

    Συμπληρωματικά δύο σκεψεις.
    Στην Ελληνική γλώσσα, το χάος χαίνει, το κενό κενώνεται και η Άβυσσος βαθαίνει.
    Οι λέξεις σηματοδοτούν μορφές κίνησης. Θα ήταν υπερβολή να αναφέρω τωρα τις μορφές κίνησης
    που εξηγεί ο Αριστοτέλης στα Τοπικά και αλλού, και τότε θα καταλάβουμε πλήρως
    το νόημα των ουσιαστικών αυτών.

    Μετά ήρθε ο Ορθόδοξος Μεσογειακός Χριστιανισμός και "τίναξε" κυριολεκτικά
    όλο το περιεχόμενο της "κίνησης" και της ζωής, της ανθρώπινης ιστορίας
    και δημιουργίας "δήμος-έργον", στον αέρα.

    Μετά ήρθε και ο Πολιτικός Μεσσιανισμός, και "έδεσε" το ιστορικό γιαούρτι. Συγγνώμη για
    την μετατροπή της κοινωνίας σε γιαούρτι, αλλά έτσι "έδεσαν" οι κοινωνίες. Η μεταβολή είναι
    μία από τις "μορφές κίνησης" κατά τον Αριστοτέλη. Τώρα, το ότι η Ελληνική κοινωνία μετατράπηκε
    σε "μεσσιανικό γιαούρτι της αλλαγής", "Η Ελλαδα αλλάζει, Αλλάζει και η Ευρώπη,"
    Κάπως έτσι ήταν τα συν θήματα, εκτός κι αν ηταν συν θύματα, δεν έχω άλλο να προσθέσω.
    Ιδωμεν.

    Σε χαιρετώ
    Αντώνης Παπαρίζος

    ReplyDelete
    Replies
    1. Αγαπητέ Αντώνη Παπαρίζο ευχαριστώ για το κείμενο και τα καλά σου λόγια

      Delete