Παρίσι, 1818: Μια γυναίκα-Ροβινσώνας, η κυρία Ζεπαρντιέ, επισκέπτεται τον νεαρό ζωγράφο Τεοντόρ Ζερικώ, στο εργαστήριό του στην Μονμάρτρη. Έχει πολλά να του αφηγηθεί για τη ζωή της, κυρίως, όμως, τις εμπειρίες της απ’ το ναυάγιο της φρεγάτας «Μέδουσα», που σάλπαρε τον Ιούνιο του 1816 για την ίδρυση μιας αποικίας στην Αφρική, και τελικά προσέκρουσε σε ύφαλο στις δυτικές ακτές της προκαλώντας πολιτικό σκάνδαλο. Από τις συγκλονιστικές σκηνές που διαδραματίστηκαν στη σχεδία με τους ναυαγούς ο Ζερικώ θα ανασύρει το θέμα που θα του χαρίσει την αιώνια φήμη. Θα απεικονίσει την οδύσσεια του ανθρώπινου είδους στην περίφημη Σχεδία του «Μέδουσα» με την οποία θα αρχίσει η εποχή του ρομαντισμού.
Πώς, όμως, γίνεται τέχνη η καταστροφή; Τι βρίσκεται εκτός πλαισίου του πίνακα; Πώς βοηθούν οι αναμνήσεις μιας γυναίκας από τις εξωτικές περιπλανήσεις της; Και ποια η συνέχεια της ζωής μετά τα χτυπήματα της μοίρας;
Ένα μυθιστόρημα που διαδραματίζεται στη μεταναπολεόντια Γαλλία, φωτίζει τις αντιφάσεις της «πολιτισμένης Δύσης», συσχετίζει τον Διαφωτισμό με την αποικιοποίηση του κόσμου μας και ξαναφέρνει στην επιφάνεια το μεγάλο θέμα της ανθρώπινης περιπέτειας.
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ
O περιβαλλοντολόγος, γεωγράφος και μηχανικός Μιχάλης Μοδινός γεννήθηκε στην Αθήνα το 1950. Θεωρητικός και ακτιβιστής του οικολογικού κινήματος, συνεργάσθηκε με διεθνείς οργανισμούς, δίδαξε σε ακαδημαϊκά ιδρύματα ανά τον κόσμο ενώ υπήρξε εκδότης της Νέας Οικολογίας και πρόεδρος του Εθνικού Κέντρου Περιβάλλοντος. Στο πλούσιο δοκιμιακό και ερευνητικό του έργο περιλαμβάνονται τα βιβλία Μύθοι της Ανάπτυξης στους Τροπικούς, Από την Εδέμ στο Καθαρτήριο, Τοπογραφίες και Η Αρχαιολογία της Ανάπτυξης. Από το 2005 στράφηκε οριστικά στην λογοτεχνία και την κριτική της.
Από τις Εκδόσεις Καστανιώτη έχουν κυκλοφορήσει τα μυθιστορήματά του Χρυσή Ακτή(2005), Ο Μεγάλος Αμπάι(2007) και Επιστροφή(2009).
No comments:
Post a Comment